جذب مخاطب با تبلیغات هوشمند در اینستاگرام2023-08-10
بهترین راه تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام جریان
بهعنوان مثال، میتوانید برندها و سایر اکانتها را به این امید که دیده شوید، در پستهایتان تگ کنید. پست شما در صورت تایید از طرف صاحبان سایر کسبوکارها، در پروفایل آنها نمایش داده میشود. شما میتوانید در اینستاگرام با پاسخ به سوالات متداول ارزش خلق کنید، با مخاطبتان با کمک استوریها ارتباط برقرار کنید و اعتماد او را با محتواهایی مانند تستیمونیال و رضایت مشتریان فعلی جلب کنید. از طرفی، این امکان وجود دارد که محصول یا خدمت خود را هم مستقیم معرفی کنید و از ویژگیهای آن بگویید. این روزها، تبلیغات برای جذب مشتری در اینستاگرام یکی از نیازهای ضروری هر کسبوکاری است و شما هم از این قاعده مستثنی نیستید.
یکی دیگر از تصورهای غلط صاحبان کسبوکار این است که برگزاری مسابقههای اینستاگرام به سرمایهٔ زیادی نیاز دارد تا بتوان به آنچه که میخواهیم دست پیدا کنیم. درست است که هر که بامش بیش، برفش بیشتر؛ ولی این بدان معنا نیست که ما علاقهٔ مردم به شرکت در مسابقهها و بازیها را از یاد ببریم. تاثیر نظر دیگران در تصمیمگیری خرید هر فرد را جدی بگیرید و تبلیغات برای اینستاگرام خود را به اطرافیانتان بسپارید. آنها میتوانند پستهای شما را استوری کنند، اکانتتان را در گفتوگوها و مهمانیها به سایر افراد معرفی کنند، از مزایا و ویژگیهایتان بگویند و دیگران را به خرید از شما تشویق کنند. آژانس راژکس با هدف ارائه خدمات حرفهای و متمایز در حوزه دیجیتال مارکتینگ تاسیس شده است و برای هر یک از مشتریان خود بر اساس نیازها و اهداف آنها استراتژیهای سفارشی ایجاد میکند. به هیچ عنوان استفاده از هشتگ را در پستهایی که باز نشر میکنید، فراموش نکنید.
با افزایش تعامل، به یک جامعه فعال دست مییابید و از مزایای متعدد دیگری نیز بهرهمند خواهید شد. در ادامه، مهمترین مزایای افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام را ذکر خواهیم کرد. اگر پیجهای موفق اینستاگرام را بررسی کنید متوجه میشوید یکی از دلایل موفقیت و جذب فالور زیادشان تولید محتوای مستمر است. برای استفاده از این روش اول پستهای مرتبط به کارتان که به تازگی منتشر شده را بیابید. حتما میپرسید چگونه؟ خیلی راحته فقط کافیه هشتگهای مرتبط به کسب و کار خود را به صورت روزانه بررسی کنید تا پستهای جدید را پیدا کنید و زیر آن کامنت بگذارید. سعی کنید پیج های رقبا را فالو کنید و به صورت مداوم پیگیر فعالیت آن ها باشید.
برای ایجاد سرنخ و فروش، مهم است که سهم بازار خود را شناسایی کنید و همهچیز را در جهت جلب توجه دقیق بازار هدف محصولات یا خدمات خود قرار دهید. ایده اصلی در پشت همه این روشها برای شناسایی مخاطبان هدف، داشتن یک ایده واضح از پیامی است که آنها میخواهند بشنوند. محتواهای پرتعامل مرتبط با هشتگها را بررسی کنید تا ایدههایی برای ایجاد محتوا به دست آوردید.
همچنین اگر تیم شما به کاری جز تولید محتوا مشغول باشد میتوانید تمرکز را روی استراتژی های بازاریابی و کارهای مهم تر بگزارید و بقیه کارها را به هوش مصنوعی بسپارید. هشتگ ها یکی از ابزارهای کاربردی برای پیدا کردن محتوای دلخواه در اینستاگرام محسوب می شود. امروزه بسیاری از کاربران به جای جست و جو در میان اکانت های مختلف برای پیدا کردن محتوای دلخواه شان از هشتگ ها استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال مشاهده محتوایی جذاب در رابطه با سیر و سفر هستید، کافی است کلیدواژه های مرتبط با این حوزه را در قالب هشتگ جست و جو نمایید.
اگر میخواهید در دنیای رقابتی امروز موفق باشید، باید از این روشها استفاده کنید. پیشبینی میشود بازاریابی مستقیم در سال ۲۰۲۵ با شخصیسازی بیشتر، استفاده از پنل پیامکی و تحلیل دادههای مشتری متحول شود. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود.
در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند.
با طرح سؤالاتی جذاب و مرتبط با مخاطبان هدف، میتوانید آنها را به مشارکت فعالانه تشویق کنید و نظرشان را در مورد موضوعات مختلف جویا شوید. نظرسنجیها نهتنها به شما کمک میکنند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و مشارکت در بین آنها نیز میشود. همچنین، میتوانید از نتایج نظرسنجیها برای بهبود محتوا و تصمیمگیریهای بهتر در مدیریت آنلاینشاپ خود استفاده کنید.
به همین خاطر هر شبکه اجتماعی که مخاطبان زیادی داشته باشد بهترین مکان برای برندسازی، راهاندازی کسب و کار، تبلیغات و بازاریابی است. برای راه اندازی کسب و کار باید مخاطب هدف خود را بشناسیم و آن را جذب کنیم. در این مطلب از پادرو قصد داریم روشهای شناخت و جذب مخاطب در اینستاگرام را بیان کنیم و در خصوص هر کدام از آنها توضیحاتی ارائه کنیم. تبلیغات اینستاگرامی تبلیغات معمول اینستاگرامی شامل تبلیغات در پیجهای پرمخاطب و همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ است.
نظرات یا ایمیلها و کامنتهای اینستاگرام خود را بررسی کنید تا سؤالاتی را که مرتباً در مورد تجارت یا صنعت خود از شما پرسیده می شود بیابید. سپس، یک ویدیوی سریع برای پاسخ دادن به سؤال بسازید یا یک ریل ایجاد کنید. همچنین یک ویژگی سؤالات متداول وجود دارد که میتوانید برای پیامهای مستقیم پیادهسازی کنید. یک کد تبلیغاتی یا فروش ویژه را برای فالوورهای خود منتشر کنید تا از آن لذت ببرند و آنها را تشویق کنید تا دیگران را تگ کنند تا آنها را نیز از معامله مطلع کنند. با اشتراکگذاری کلیپهای ویدیویی یا صوتی یا تصاویر ضبطشده اخیر، دیگران را از ویدیو یا پادکست خود مطلع کنید. حتماً از کپشن برای صحبت در مورد کانال دیگر خود استفاده کنید و پیوند ضبط شده خود را در بیو خود بگذارید تا کاربران اینستاگرام به راحتی آن را پیدا کنند.
به عنوان مثال، اگر محتوای خاصی که ارائه دادهاید، کمتر از حد انتظار تعامل دریافت کند، ممکن است نیاز به تغییر در نوع محتوا، زمان انتشار یا حتی پیام شما داشته باشید. با بررسی دقیق این اطلاعات، میتوانید محتوای خود را بر اساس سلیقه و نیازهای مخاطبانتان تنظیم کنید تا ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. در نهایت، این رویکرد به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را مؤثرتر کرده و نتایج بهتری از کمپینهای تبلیغاتیتان به دست آورید. در این مطلب، درباره استراتژیهای جذب مخاطب در اینستاگرام برای مدیریت شبکه های مجازی صحبت کردیم.
یک گرافیک سریع بسازید یا از Reels برای به اشتراک گذاشتن صمیمانهتر تشکر های خود استفاده کنید. برای جلب اعتماد میتوان از استوریهای روزانه که با صدا و تصویر شما اجرا میشود استفاده کنید که در رابطه با معرفی محصول یا موضوعاتی مرتبط باشد. با رشد ابزارهای تحلیل داده، بازاریابان میتوانند کمپینهای خود را در لحظه اصلاح کرده و نرخ بازدهی تبلیغات را افزایش دهند. یکی از تغییرات اساسی در بازاریابی مستقیم، ادغام کانالهای مختلف ارتباطی برای ایجاد یک تجربه یکپارچه است.
- هوش مصنوعی همچنین به شما هشتگ های مرتبط را معرفی میکند و باعث میشود که شما بتوانید با هشتگ هم فالور و ویو بگیرید.
- اگر این دعوت با یک پیشنهاد وسوسه کننده و ویژه همراه باشد تاثیر بیشتری در جذب فالوور دارد.
- با ایجاد یک پست تشکر ساده به فالوورهای خود اجازه دهید بدانند که از لایکها، نظرات، اشتراکگذاریها و دنبال کردن آنها قدردانی میکنید. {
- این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. |}{
- پاسخ دادن به سؤالات مخاطبان در استوری روشی ایده آل برای نشان دادن این است که نظرات را مطالعه میکنید و به فالوورهای خود اهمیت میدهید و میتواند باعث تعامل بیشتر شود. |}{
- استفاده از هشتگ بسیار تاثیرگذار است تا جایی که برخی هشتگ مناسب را هشتگ افزایش فالوور می گویند. |}
یکی از مهم ترین اقداماتی که باید براب جذب مخاطب در اینستاگرام انجام دهید، تعامل با مخاطب هدف است. با این کار حداقل به صفحه شما میآید و نگاهی به پیج شما میاندازد و اگر پیح شما ظاهر و محتوای خوبی داشته باشد شما را فالو میکند. تعریف پرسونای مخاطب در اینستاگرام کمک میکند تا محصولات و خدماتی که ارائه میدهید پاسخگو تمام یا بخش عمدهای از نیاز مشتریان باشد. در واقع طراحی پرسونا باعث میشود از همان ابتدای راه اندازی کسب وکارتان در اینستاگرام، بهترین ارتباط را با مخاطبین خود برقرار کنید.
مزایای افزایش تعامل در اینستاگرام
این فرصت فوقالعادهای برای کسبوکارها فراهم میکند تا توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنند، آگاهی از برند ایجاد کنند و فروش را افزایش دهند. افراد برای ایجاد روابط اجتماعی مجازی در آن حضور دارند و نه برای خرید کردن. بنابراین از قرار دادن مطالب و پستها با هدف هل دادن افراد به سمت خرید، پرهیز کنید.
از میان این ۸۱ درصد، ۵۰ درصد به دنبال بررسی محصول، آشنایی بیشتر با برند مورد نظر، خدمات دیگر برند و … به وبسایت آن برند سر میزنند تا بتوانند خرید مطمئنتری داشته باشند. حتی میتوانید از این ارتباطات کمک بگیرید و از نظرات، انتقادات، پیشنهادها و نیازهای آنها مطلع شوید و بهترین راهحلها و پاسخها را به آنها ارائه دهید. این ویدیو یک ابزار آنلاین در خصوص ساخت ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی است که به کاربران امکان میدهد ویدیو های با کیفیت برای ریلز اینستاگرام، تبلیغات و سایر پلتفرم های رسانه ای بسازند. InVideo به کاربران کمک میکند تا با صرف کمترین زمان، ویدیوهایی متناسب با نیازهای خاص خود بسازند. مویو یک برنامه طراحی شده برای ساخت ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی است که به کاربران این امکان را میدهد تا ویدیو های جذاب و حرفه ای را به راحتی و با سرعت ایجاد کنند.
۲. پرسش و پاسخ
تاثیر این موضوع زمانی بیشتر است که فرد تبلیغکننده در حال حاضر اعتماد و توجه مخاطبان در اینستاگرام را دارا است. شما میتوانید بهطور هوشمندانه برندهای پرطرفدار دیگر را تگ کنید تا افراد بیشتری را به تعامل با خود وادارید. و حتی با این کار میتوانید به جلب رضایت آنها بپردازید و سبب تبلیغ رایگان برند خود از طریق تگ شدن در پیج آنها شوید. اولین قدم برای شروع روند بازاریابی در شبکههای اجتماعی و بهخصوص در اینستاگرام، داشتن اکانت است. این کانت باید بیزنس باشد تا فضایی فروشگاهی برای فروش یا ارائه خدمات یا محصولات خود داشته باشید. امروزه اکانتهای تجاری اینستاگرام نقطه عطفی در فروش و مراجعه مخاطبان به سایت شما هستند.
اما توجه داشته باشید که استفاده بیشازحد از هشتگها یا هشتگهای نامرتبط، ممکن است اثر معکوس داشته باشد. بهتر است هشتگهایی را انتخاب کنید که مرتبط با محتوای شما باشند و بهطور فعال توسط مخاطبان هدف شما مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین، میتوانید هشتگهای مخصوص برند خود را ایجاد کنید تا هویت برندتان را تقویت کنید.
با تحلیل این ویژگیهای دموگرافیک، میتوانید مخاطبان خود را بر اساس نیازها و علایقشان دستهبندی کرده و محتوای تبلیغاتی خود را به گونهای طراحی کنید که بهطور مؤثری به آنها پاسخ دهد. این کار نه تنها شانس موفقیت تبلیغات را افزایش میدهد، بلکه به بهینهسازی هزینهها و بازدهی بالاتر نیز منجر میشود. اما اینستاگرام خیلی زود متوجه شد که یکی از استراتژیهای جذب مخاطب در اینستاگرام، ویدیو است و به همین علت نیز زمان آنها را افزایش داد و به یک دقیقه رساند. با اینکه قابلیت اشتراکگذاری ویدیو در اینستاگرام روزبهروز در حال بهبود است؛ اما همچنان جای پیشرفت دارد. رعایت اصول پست گذاری بخشی از قوانینی است که باید رعایت شود تا بتوانید رشدی واقعی داشته باشید و مخاطبان خود را به مشتری وفادار تبدیل کنید. بعد از اینکه نیاز بصری پیج برطرف شد باید برای محتوای پستها حساسیت بالایی به خرج دهید.
به سوالات آنها پاسخ دهید و محصولات خود را به گونه ای به نمایش بگذارید که معتبر و خودجوش باشد. با میزبانی یک جلسه زنده، می توانید موانع بین برند و مشتریان خود را از بین ببرید و حس صمیمیت و صمیمیت را ایجاد کنید که تکرار آن با روش های بازاریابی سنتی دشوار است. تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. این پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه فرصتی بی نظیر برای کسب وکارها فراهم می کند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.
این ابزار به شما امکان زمان بندی دقیق انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی را می دهد. به این ترتیب دیگر هیچ وقت برای انتشار پست های تان زمان طلایی را از دست نخواهید داد. همین امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بدل به امری سخت و دشوار کرده است. یکی از تکنیک های مناسب در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده از زمان بندی مناسب است. به طور معمول بهترین زمان بندی برای انتظار محتوای بازاریابی بین 11 صبح تا 2 بعدازظهر است.
به همین خاطر حتی بهترین ایده های بازاریابی شان را نیز با زمان بندی نامناسب از بین می برند. در حال حاضر روش های فراوانی برای تبلیغات وجود دارد از روش های قدیمی به سبک فالو آنفالو گرفته تا خرید فالور و یا تبلیغ در صفحات پر مخاطب. برخی از این روشها با توجه به الگوریتم های جدید اینستاگرام بسیار مخرب است. و می تواند به مرور زمان ریزش چشمگیری داشته باشد.و یا نرخ تعامل شما را کاهش دهد. برای مثال، اگر شما یک برند مد و لباس دارید، مخاطبان هدف شما می توانند شامل جوانان علاقه مند به مد روز باشند.
از آنجایی که فعالیت های تبلیغاتی مداوم در طول شبانه روز برای افراد زمانبر است، ربات نسل جدید و هوشمند آی مهدیار به خوبی قابلیت انجام چنین کاری را برای شما دارد. افزایش تعامل در اینستاگرام، نیازمند برنامهریزی و اجرای استراتژیهای مشخصی است. با پیادهسازی این راهکارها میتوانید ارتباط خود را با مخاطبان تقویت و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.
اینستاگرام با تجزیه و تحلیل رفتارهای گذشته کاربران، به شما کمک میکند تا محتوای مناسب را به آنها نمایش دهید. علاوه بر این، اینستاگرام به شما کمک میکند از نظرات، نیازها و ترجیحات مشتریان خود باخبر شوید و فعالیت کسبوکارتان را بر اساس این موارد سازماندهی کنید. همچنین چون افراد امکان دسترسی آسان به تلفن همراه خود دارند، استفاده از اینستاگرام و خرید آنلاین محصولات نیز بهراحتی فراهم میشود.
شما باید بتوانید هر از چند وقتی، فرمت و قالب پستها، استوریها و روند بارگذاری استوری و برگزاری لایوهای خود را تغییر دهید و خلاقیتهای جدیدی را در آن دخیل کنید تا برای مخاطبان خسته کننده نشوید. ابتدا باید سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و زبان مخاطبان خود را مشخص کنید. این اطلاعات میتوانند به شما در دستهبندی مخاطبان بر اساس نیازهای مختلف کمک کنند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. خدمات ۳۶۰ درجه ما میتواند در راهاندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید. یک اسلاید استوری در مورد یک پست وبلاگ جدید بسازید و از برچسب پیوند برای پیوند دادن به آن استفاده کنید.
از آنجاییکه این تبلیغات برای مشتریان هدف انجام میشود و همانطور که میدانید جامعه هدف علاقه بیشتری به استفاده و خرید محصولات و خدمات شما دارند، این روش نرخ تبدیل بالایی نیز به همراه دارد. درس یکم به معرفی شبکههای اجتماعی و استراتژیها و تکنیکهای کاربردی در آنها میپردازد. در درس دوم شیوهها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکههای اجتماعی آموزش داده میشود.
امیدوارم که در این مطلب توانسته باشیم راهنمایی کوچکی برای موفقیتهای شما رد این حوزه کرده باشیم. همانطور که بارها اشاره کردهایم، اغلب افراد از پیشنهاد و توصیهٔ اطرافیان خود بیشتر از پیشنهادهای خود برند استقبال میکند. به همین خاطر، اجازه دهید مشتریان فعلی کسبوکارتان محصول شما را به سایر افراد معرفی کنند؛ زیرا شانس تبدیل مشتری بسیار بسیار بیشتر از زمانی است که خودتان آن را توصیه میکنید. شویراد، که نام آن برعکس اسم داریوش است، تحت مدیریت آقای علی سادهبافی فعالیت میکند.
این برنامه از الگوریتم های پیشرفته استفاده میکند تا محتوای شما را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین ایده ها و طراحی ها را برای استوری ها به شما پیشنهاد دهد. با استفاده از Lately AI، میتوانید به سرعت استوری های بصری و تاثیر گذار تولید کنید بدون نیاز به دانش طراحی گرافیکی. این ابزار همچنین به شما این امکان را میدهد تا بر اساس نیازهای خاص خود، استوری های خود را شخصی سازی کنید. علاوه بر پستهای اینستاگرامی، شما میتوانید به تولید محتوا برای استوریهای خود نیز بپردازید. استوریها از همان قابلیتهای اینستاگرام هستند که از نان شب هم واجبترند. اگر شما بتوانید استوریهای مرتبط و جالبی بهطور مداوم بارگذاری کنید، نشان دهنده حضور و فعالیت منظم شماست و به اعتبار شما میافزاید.
علاوه بر این الگوریتم های هوشمند اینستاگرام به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا تبلیغات خود را به کاربرانی که به محصولات یا خدمات آن ها علاقه مند هستند نمایش دهند. در این مقاله نکاتی رو با هم مرور کردیم که میتوانند به شما کمک کنند در اینستاگرام بدرخشید و به جذب مخاطب در اینستاگرام دست یابید. با تولید محتوای باکیفیت و استفاده از قابلیتهای جدید اینستاگرام، میتوانید تعداد دنبالکنندگان خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید و مخاطبین جدیدی را به صفحه خود جذب کنید.
در نهایت، از به وجود آمدن هرگونه نویز یا عدم هماهنگی در محتوا خودداری کنید. تصاویری که تار به نظر میرسند یا ویدیوهایی که بخشهای بریدهشده دارند، تنها باعث سردرگمی و ناامیدی مخاطبان خواهند شد. در ادامه سوالات متداول پیرامون جذب مشتری در اینستاگرام را بررسی میکنیم. اگر توانایی اختصاص بودجه برای تبلیغات اینستاگرامی را دارید حتما این کار را انجام دهید. با در معرض عموم قرار دادن رضایت مشتریان بیشتر و بیشتر اعتماد مخاطبان جدید خود را جلب خواهید کرد و ماندگاری آنها را تضمین. لازم به ذکر است که اینستاگرام مدتی است نسبت به کپشنهای حاوی کلمههایی مانند «مسابقه» و «جایزه» حساس شده است و آنها را حذف میکند.
{۵. از هشتگها برای تبلیغات با هدف جذب مشتری استفاده کنید
|}در صورتی که نتوانید لایک های زیادی دریافت کنید این امکان را خواهید داشت تا با خرید لایک فیک ارزان قیمت به آمار مناسبی برای لایک ها دست یابید. برای جذب مشتری در اینستاگرام میتوانید با اختصاص دادن بودجه، حساب کاربری اینستاگرام خود را تبلیغ کنید. در ادامه روشهای پولی برای تبلیغ و جذب فالوور در اینستاگرام معرفی شده است.
برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. درایورها و برنامه های مورد نیاز جهت روت و تغییر رام گوشی های اندروید و سایر دستگاهها را می توانید از این قسمت دانلود کنید. استراتژی های مدیریت کارکنان به سازماندهی عملیات های متعدد اشاره دارد تا این اقدامات به موفقیت شرکت کمک کند. هر آنچه را که باید در مورد نظارت و راهنمایی کارکنان برای کارایی و بهبود عملکرد لازم است بدانید را در بخش مدیریت کارکنان بیاموزید. آخرین اخبار فناوری، شبکه های اجتماعی و موارد عمومی را در این بخش بخوانید.
از جمله قابلیتهای جالبی که اینستاگرام برای استوریها فراهم کرده، میتوان به نظرسنجیها، پرسش و پاسخها و آزمونهای کوچک اشاره کرد. شما میتوانید با استفاده از این ویژگیها، استوریهای خود را تعاملیتر و جذابتر کنید. به عنوان مثال، اگر یک نظرسنجی برگزار کنید و از فالوورها بخواهید نظرشان را درباره یک محصول بگویند، نه تنها دیدگاهها و نظرات آنها را متوجه میشوید، بلکه تعامل بین شما و مخاطبانتان نیز افزایش مییابد.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هرچه افراد بیشتری با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، الگوریتم اینستاگرام محتواهای شما را به کاربران بیشتری نشان میدهد. این یک چرخه مثبت است؛ با افزایش تعامل، حمایت بیشتری از طرف الگوریتم اینستاگرام دریافت خواهید کرد و به سرعت دیده میشوید. یکی از ابزارهای مهم در دنیای شبکههای اجتماعی که به خصوص در اینستاگرام محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است، استوریها هستند.
این نوع تبلیغات به شما امکان می دهد تا با استفاده از تصاویر و کپشن های جذاب پیام خود را به مخاطبان منتقل کنید و آن ها را به اقدام دعوت کنید. شما نمیتوانید همیشه همان الگو و سبک را دنبال کنید و باید آماده باشید تا با ترندهای روز و تغییرات سازگار شوید. به عبارتی، لازم است همواره در حال آزمون و خطا باشید و ببینید چه محتوایی برای فالوورهای شما جذابتر است؛ اما در عین حال، ایجاد یک برنامه ثابت برای انتشار محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ایجاد یک آرشیو غنی از ایدهها میتواند به شما کمک کند تا همیشه منابع مناسبی برای تولید محتوا داشته باشید. همچنین، میتوانید هر روز یا هر هفته محتوای برنامهریزی شده را مرور کرده و بر اساس واکنشها و بازخوردهای مخاطبان، آن را بهروز کنید. برای تدوین متن رپورتاژ آگهی رعایت تمام نکات مربوط به تدوین آن الزامی است و این کار داشتن دانش و صرف زمان زیادی را میطلبد.
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟